her lekeye bir yağmur / insan değil aradığınız yerde

her lekeye bir yağmur

başka dünyaya ağladım, bir yârenim yok ağlayan
çıplaktım, arzunun tüm köpekleriyle çıplak
aklıma sakladığım bir ifrit vardı düşman
o da gitti bir devran yüzüme ayna kaldım..
hınçlıyım kendime bakıp dünyaya sızlanmaktan
ismimle kirli her lekeye bir yağmur dilendiğim aşk
o da geçti merhametiyle, benime gaddar kaldım..
çıplağım, arzunun tüm köpeklerine çoban
başka dünyaya ağlarım
anlatamam sorsalar

insan değil aradığınız yerde

ağaçta odun, kumda cam görenler, siz bile
bir çocukta bir adam elbet büyür
bir adam insana doğru çatlar elbet, duyun siz de
gün döner de uyarsa dilim dilinizin sesine
kerametinizden benim aklım da nasiplenir ve
kendimin insanlığa gâvurluğunu inkâra düşerse
siz ey, tanrımdan allah devşirenler
bir aynada bir suret elbet belirir, öğrenin siz de
özbenimin yüzünü seçemez oldum
göremem yüzümü, insan değil aradığınız yerde

kitap-lık, mayıs 2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder