fareler ve veba

cami güvercinleri, çöplük martıları
dilim, aklım, kalbim ve uçan her şey
söyledim, ilkiyle kalanı yok
söyledim, söylerken sakinleşti ilmim

küle köz, denize su
bana dilsiz bir ben taşıyan ilmin sahibiyim
ses verdiklerimde bir gedik
anlattıklarımda bir eklenti
düştüğüm her uçurumda bir kuyu seyrettim..
ilki gördüm
gördüm kanımın aktığı oluğun nereye gittiğini
söyledim ilkiyle kalanı yok
söyledim, söylerken ehlileşti dilim

fareler ve veba
çocuklar ve ana
doğmayın artık
doğmayın daha

süsledim kalbimi çağ güneşleriyle
ne ki aklımdaki tortu bırakmaz sürüneyim denize
uçuşup durur
bular ruhumu varlığın teriyle
süsledim, eğreti durdu bu çağda bu kalbim
güneşin isidir ciğerlerimin kevgirinde

balçık verin bana, balçık
ilkini gördüm
yakıyorum elimin elini
boyuyorum yüzümü renklerin ilkiyle

söyledim bende baki tortunun sırrını
söyledim de biri uyuşmaz kanınızın sesiyle

fareler ve veba
çocuklar ve ana

yasakmeyve, kasım-aralık 2003

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder